Hoppa till innehållet

Nya råd om covid-19

Tisdagen den 21 december kom Folkhälsomyndigheten och regeringen med nya råd och rekommendationer för att begränsa smittspridningen av coronaviruset. De nya råden gör att vi med omtanke om våra hyresgäster och medarbetare kommer att prioritera akuta ärenden och felanmälningar. Vi stänger också våra kontor för ej bokade besök. Vi beklagar den begränsade servicen till dig.

Förändringarna gäller från den 23 december 2021. Nedan hittar du en lista med exempel på akuta ärenden som vi tar hand om.

Vi följer och anpassar löpande vår verksamhet efter de råd och rekommendationer som Folkhälsomyndigheten och regeringen ger. Det innebär bland annat att våra medarbetare och entreprenörer som är sjuka eller har förkylningssymptom stannar hemma. Vi är också extra noga med handhygien och med att hålla avstånd till varandra och till dig som hyresgäst.

Välkommen att kontakta oss

Som hyresgäst är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post, telefon eller Mina sidor. Behöver du träffa någon av våra kundvärdar ber vi dig ringa och boka ett besök på 08-502 360 10.

Just nu har vi något längre svars- och handläggningstider för felanmälningar och andra ärenden. Bakgrunden är ett ansträngt personalläge på grund av corona-pandemin. 

Exempel på akuta ärenden

  • Elfel, exempelvis ett vägguttag som har lossnat eller en huvudsäkring som har gått sönder
  • Krossad glasruta till lägenheten eller lokalen
  • Fönster och ytterdörrar som inte går att stänga
  • Låsfel på ytterdörren
  • Läckande kran (gäller ej en kran som droppar i mindre omfattning)
  • Läckande rörledning och/eller element
  • Stopp i avloppet
  • Toalettstol som inte fungerar
  • Fel på värmen (bedömning görs i varje enskilt fall)
  • Fel på vitvaror, exempelvis kyl, frys, tvättmaskin och spis (spisplattor och ugn)
  • Åtgärder i allmänna utrymmen, samt utomhus som kan medföra fara för individ eller egendom

Publicerad:

Senast uppdaterad: