Hoppa till innehållet

Bredband, tv och telefon

Så här gör du för att få bredband, TV och telefon till din lägenhet.

Bredband

Alla våra lägenheter har tillgång till bredband. Du väljer själv om du vill ha Com Hem eller Telenor som leverantör. Om du föredrar mobilt bredband (4G), kan du välja vilken leverantör som helst. Beställ direkt av leverantören, som också kan svara på frågor om till exempel hastigheter och bindningstider. Abonnemanget betalar du själv.

TV

Com Hem är Huges leverantör av TV. Vänd dig till dem för att se vilka olika kanalpaket som finns.


Digitaliserad tv-upplevelse

Från och med den 8 september 2020 blir TV-utbudet till din lägenhet helt digitalt. Detta innebär att de analoga sändningarna utgår. 

Hur vet jag om jag tittar analogt?

Från mitten av augusti började en informationstext rulla i tv-rutan på de analoga kanalerna. Ser du texten på din tv vet du att du tittar analogt och behöver ändra till digital-tv. Får du ingen informationstext i din tv-ruta under augusti behöver du inte göra något.

Vill du veta att du tittar digitalt kan du också leta upp Com Hem-kanalen.  Den visas bara digitalt och finns oftast på kanalplats 777.

All information och tips på hur du ändrar till digital-tv finns på comhem.se/digitalisering.

Varför moderniseras tv-utbudet från Com Hem?

Digitaliseringen av tv-sändningarna är en del i ett stort digitaliseringsprojekt. Förändringen innebär en direkt förbättring av bild och ljud. Samtidigt frigörs utrymme i nätet som de analoga sändningarna tagit upp, vilket ger kapacitet till stabilare och snabbare bredband.

Kostar det något?

Com hems digitala grundutbud är kostnadsfritt. Beroende på vilken tv du har kan du behöva köpa en digitalbox för att se de digitala tv-utbudet. Läs mer om detta på comhem.se/digitalisering

Mer information

All information om digitaliseringen och vad den innebär finns samlad på comhem.se/digitalisering. Tänk på att ändra till digital-tv i god tid innan den 8 september för att kunna fortsätta se på tv när de analoga kanalerna utgått.

Information is also available in English at comhem.se/digitalisering.

 Läs mer på Com Hems hemsida


Telefon

Både Telenor och Com Hem erbjuder telefonitjänster via IP. Du beställer direkt hos leverantören och står för kostnaderna själv.

Kontaktuppgifter

Com Hem  0771-55 00 00 

Telenor  020-222 222

Publicerad:

Senast uppdaterad: