Du som tidigare varit hyresgäst hos Huge Fastigheter i en kommunal lokal ska från och med den 9 oktober felanmäla via Mina sidor på www.husf.se

Felanmälan

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är att använda vår kundportal Mina sidor. Du kan även ringa vår kundtjänst.

Anmäl fel i vår kundportal:

Mina sidor

Anmäl fel på telefon till vår kundtjänst:

08-502 360 10

Öppettider

Mån-tors 07.30-16.30
Fre 07.30-15.00

Journummer:

Ring 08-502 362 07 om du behöver anmäla ett akut fel eller störningar efter kontorstid. Vid akuta fel ska du inte vänta till nästa dag. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlösa lägenheter/trapphus eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott. Om du kontaktar vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.

Ärenden som gäller hiss: 

Kone AB, 0771-50 00 00

Ärenden som gäller internet och TV (bostad):

ComHem, 0771-55 00 00 
Bredbandsbolaget, 0770-777 000

Ärenden som gäller skadedjur:

Anticimex, 075-245 10 00

Du ansvarar själv för vissa delar i din bostad 

Det här är fel som du ska åtgärda själv 

Vad händer när du gjort en felanmälan?

Du som hyr bostad

Om du inte kan vara hemma när felet ska åtgärdas ska du lägga din dörrnyckel i nyckeltuben som sitter vid din ytterdörr. Kryssa i detta alternativ när du gör din felanmälan på Mina sidor eller meddela kundtjänst om du gör din felanmälan via telefon. Det är bra om du anger från vilket klockslag du lägger dörrnyckeln i nyckeltuben, så att den som ska åtgärda felet inte kommer för tidigt till din lägenhet och du får betala en avgift för att nyckeltuben är tom. Om du inte anmält förhinder vid en bokad tid eller glömt placera nyckeln i tuben utgår nämligen en avgift på 400 kr. 

Om du istället vill vara hemma när felet ska åtgärdas blir du kontaktad av en fastighetsvärd eller reparatör. Tillsammans bokar ni en tid.

Du kan följa ärendet för din felanmälan på Mina sidor

Du som hyr lokal

När din felanmälan registrerats får du besök av en fastighetsvärd eller reparatör. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid. Du kan följa ärendet på Mina sidor

Läs gärna igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huge åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.