Hoppa till innehållet

Felanmälan

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är att använda vår kundportal Mina sidor. Du kan även ringa vår kundservice. Om du behöver anmäla ett akut fel eller störningar när Huge har stängt kontaktar du vår jour.

Välkommen in till något av områdeskontor

Endast akuta fel åtgärdas i dessa coronatider

Vi kommer under en period framöver att endast avhjälpa de mest akuta fel eller ärenden.  Vi ber därför dig som har ett mindre brådskande ärende att vänta med din felanmälan.

Vad är ett akut fel?

Akut är det om det är risk för skada på människa eller fastigheten. Till exempel om det sprutar vatten, är stopp i toaletten, om vatten kommer upp ur golvbrunnen eller om ett fönster inte går att stänga och riskerar att blåsa sönder.

Kan ditt ärende vänta? Då ber vi dig återkomma vid ett senare tillfälle.

Anmäl fel i vår kundportal:

Mina sidor

Anmäl fel till vår kundservice:

08-502 360 10

Öppettider

Mån-ons 07.30-16.30
Tors 07.30-18.30
Fre 07.30-12.00

Journummer:

Ring 08-502 362 07 om du behöver anmäla ett akut fel eller störningar när Huge har stängt. Vid akuta fel ska du inte vänta till nästa dag. Till akuta fel räknas till exempel hiss ur funktion, stopp i avlopp, helt strömlösa lägenheter/trapphus eller skada på fastigheten som innebär risk för personskada eller inbrott. Om du kontaktar vår jour för ett fel som inte är akut kan du komma att faktureras för arbetet.

Störningsjour:

Ring 08-502 362 07 om du behöver komma i kontakt med vår störningsjour. Här kan du läsa mer om vad som är en störning. 

Ärenden som gäller hiss: 

Kone AB, 0771-50 00 00

Ärenden som gäller felparkerade bilar: 

Estate bevakning, 08-502 362 33

Ärenden som gäller  TV och Internet:

ComHem  0771-55 00 00 
Telenor 020-222 222

Ärenden som gäller skadedjur:

Anticimex, 075-245 10 00

Du ansvarar själv för vissa delar i din bostad 

Det här är fel som du ska åtgärda själv 

Åtgärder som debiteras

I din hyra ingår skötsel och underhåll av bostaden och fastigheten. Allt ingår dock inte och om du har orsakat skador i bostaden eller på fastigheten kan du bli ersättningsskyldig. Här finner du en prislista, enligt Sveriges Allmännytta 2020, på några av de vanliga fel som du får betala separat i samband med att vi åtgärdar felet.

Ta del av prislistan här

Vad händer när du gjort en felanmälan?

Du som hyr bostad

Om du inte kan vara hemma när felet ska åtgärdas ska du lägga din dörrnyckel i nyckeltuben som sitter vid din ytterdörr. Kryssa i detta alternativ när du gör din felanmälan på Mina sidor eller meddela kundservice om du gör din felanmälan via telefon. Det är bra om du anger från vilket klockslag du lägger dörrnyckeln i nyckeltuben, så att den som ska åtgärda felet inte kommer för tidigt till din lägenhet och du får betala en avgift för att nyckeltuben är tom. Om du inte anmält förhinder vid en bokad tid eller glömt placera nyckeln i tuben utgår nämligen en avgift. 

Om du istället vill vara hemma när felet ska åtgärdas blir du kontaktad av en fastighetsvärd. Tillsammans bokar ni en tid.

Du kan följa ärendet för din felanmälan på

Mina sidor

Du som hyr lokal

När din felanmälan registrerats får du besök av en fastighetsvärd. Ibland blir du kontaktad först, för att komma överens om en tid. Du kan följa ärendet på Mina sidor

Läs gärna igenom ditt hyresavtal innan du gör en felanmälan. Om du felanmäler en skada som enligt hyresavtalet är ditt ansvar och Huge åtgärdar felet får du en faktura för utfört arbete.

Publicerad:

Senast uppdaterad: